Thursday, October 15, 2009

အေဖနဲ႔အေမ။၂၂။

အၾကီးဆံုး သားနဲ႔သမီးအတြက္ အေဖ နဲ႔ အေမ စိတ္ေသာက ေရာက္ေနရသလို အဲဒီအခ်ိန္မွာ ငယ္ေသးတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာလည္း ပါတ္၀န္းက်င္ေၾကာင္႔ ဒဏ္ရာရစ ၿပဳေနၿပီ ဆိုတာေတာ႔ အေဖနဲ႔အေမ မရိပ္မိခဲ႔ဘူး......ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ခံစားရတာေတြကို အေဖနဲ႔အေမ စိတ္ဆင္းရဲေနရတာေတြ စိတ္အေႏွာင္႔အယွက္ၿဖစ္ေနရတာေတြကို ၾကည္႔လို႔ ေၿပာမထြက္ခဲ႔ဘူး.......အငယ္ဆံုး သား ကြ်န္ေတာ္႔ကို သိပ္ခ်စ္တဲ႔ အေဖနဲ႔အေမ ကိုယ္တိုင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ဟာ စိတ္တိုတတ္တယ္ ေဒါသၾကီးတယ္ ၿပီးရင္ ၿပီးသြားတာပါဘဲ ဆိုတာေလာက္ပဲတြက္ထားခဲ႔ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ဟာ ခံစားခ်က္ၾကီးသလို ကြ်န္ေတာ္႔ကို အသည္းနာေအာင္ ခံစားရေအာင္ လုပ္ရင္ေတာ႔ တစ္ၿမည္႔ၿမည္႔နဲ႔ မေမ႔ႏိုင္ပဲ နာေနတတ္တယ္ ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ မိန္းမရၿပီးခ်ိန္ေလာက္မွ ေသခ်ာ သေဘာေပါက္ ခဲ႔ၾကတယ္......

အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ကေလးအရြယ္နဲ႔မမွ်ေအာင္ ပညာတတ္နည္းေတြနဲ႔ ႏွိပ္စက္ၾကတဲ႔ ဆရာဆရာမ တစ္ခ်ဳိ႔အေပၚမွာ နာလာတဲ႔ စိတ္ကေနတစ္ဆင္႔ ကေလး ဦးေဏွာက္နဲ႔ ကလဲ႔စားေခ်တဲ႔အေနနဲ႔ ဆရာမေတြ ခံုေပၚေခြးေလွးယားသီး မွဳန္႔ၿဖဴးတာတို႔ မီးၿခစ္တစ္လံုးနဲ႔ ေတြ႔ကရာ မီးရွဳိ႔တာတို႔ ေက်ာင္းေသာက္ေရကန္ထဲ ေရဆင္းကူးတာတို႔ စတဲ႔ ဆိုးသြမ္းမွဳေတြနဲ႔ အေဖလည္း ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ရံုးခန္းကို ၂ လတစ္ၾကိမ္ေလာက္ေရာက္ရသလို ကြ်န္ေတာ္ဟာလည္း ေပတိေပကပ္ ေပေစာင္းေစာင္း ဂ်စ္ကန္ကန္ ကေလးတစ္ေယာက္ၿဖစ္လာခဲ႔တယ္........စည္းကမ္းတက် စနစ္တက် နဲ႔ ရိုးသားေအးေဆး စြာ ေနတတ္တဲ႔ အေဖ လည္း ဘယ္လို သားသမီးေတြမ်ား ေမြးလာခဲ႔လည္း မသိဘူးလို႔ အဲဒီအခ်ိန္က ေတြးေနမိမလား ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ အခုခ်ိန္ ၿပန္ေတြးေနမိတယ္..........

အိမ္မွာ မိသားစု အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနလာၾကၿပီး အစ္မက မဂၤလာေဆာင္ အစ္ကိုကလည္း အိမ္မွာမေနပဲ ေမေမၾကီးတို႔အိမ္သြားေန ေနာက္ပိုင္းမွာထမင္းစားခ်ိန္ကအစအေဖရယ္အေမရယ္ကြ်န္ေတာ္ရယ္ သုံုးေယာက္ပဲ ရွိေတာ႔တဲ႔ထမင္း၀ိုင္း တစ္ခ်ိန္က အိမ္ေရွ႔က ဧည္႔ခန္းမွာ အေဖန႔ဲအေမ အိပ္သြားလည္း ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ တီဗီြဇာတ္လမ္းတြဲ ထိုင္ၾကည္႔ေနၾကေပမယ္႔ အားလံုး ကြဲၿပားသြားၿပီးခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည္႔ေနခဲ႔ရတဲ႔အခ်ိန္ေတြ အရင္ကထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ တိတ္ဆိတ္သြားတဲ႔အိမ္ စတာေတြက ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေတာ္ေတာ္ ခံစားေစခဲ႔တဲ႔တယ္.......အေဖနဲ႔အေမ ကလည္း ၿပစ္ထားတာမဟုတ္ေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာေတာ႔ ပ်က္စီးသြားတဲ႔ အရာတစ္ခုကို အရင္လို ၿပန္ၿဖစ္ခ်င္စိတ္ၾကီးစိုးေနခဲ႔ၿပီး မၿဖစ္ႏိုင္မွန္းလည္း သိေနတဲ႔အခါ ပါတ္၀န္းက်င္အေနနဲ႔လည္း ေပ်ာ္ေမြ႔စရာမေကာင္းတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ကေလးသာသာမွာပဲ လူၾကီးတစ္ေယာက္လို ပ်က္စီးခဲ႔ေတာ႔တယ္.........

ဆင္းရဲပင္ပန္းၾကီးစြာ ပညာရွာခဲ႔ၿပီး ပိုက္ဆံအလံုအေလာက္မတတ္ႏိုင္လို႔ ေဆးတကၠသိုလ္၀င္ခြင္႔ရရဲ႔သားနဲ႔ တစ္ၿခား အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းတကၠသိုလ္တစ္ခုကိုေတာင္ သူတပါးအေထာက္အပံ႔နဲ႔ တက္ခဲ႔ရတဲ႔ အေဖ ...ပညာေတာ္ ဥာဏ္ရည္ေကာင္းၿပီး ပိုက္ဆံရွိေပမယ္႔ ေမေမၾကီးေက်ာင္းဆက္မတက္ခိုင္းလို႔ မတက္ခဲ႔ရတဲ႔အေမ က သူတို႔ရဲ႔သား သမီးေတြကို အယူအဆ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးစီနဲ႔ လိုအပ္တာမွန္သမွ်ကို ေထာက္ပံ႔ေပးခဲ႔ၿပီး မုန္႔ဖိုးကအစ အလြန္အကြ်ံေပးခဲ႔တာကလည္း ပ်က္စီးေစဖို႔ လမ္းေၾကာင္းပဲ လို႔ကြ်န္ေတာ္ယူဆခဲ႔တယ္........အေဖနဲ႔အေမကို ၿပစ္မွား အၿပစ္တင္တာမဟုတ္ေပမယ္႔ တစ္ကယ္ေတာ႔ အဲဒီအတိုင္းပဲ ၿဖစ္ခဲ႔တယ္.......အေဖနဲ႔အေမ က သူတို႔ခံစားခ်က္နဲ႔ အေဖကလည္း သိပ္ခ်ဳိ႔တဲ႔ခဲ႔တဲ႔ သူ႔အၿဖစ္မ်ဳိးသားသမီးကိုမၿဖစ္ေစခ်င္ တဲ႔ ဆႏၵနဲ႔ လိုက္ေလ်ာခဲ႔သလို အေမကလည္း သူသိပ္ၿဖစ္ခ်င္တဲ႔ ပညာတတ္ၾကီး မၿဖစ္ခဲ႔ေတာ႔ သားသမီးေတြကို ပညာတတ္ေတြ ၿဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ စိတ္ ေမေမၾကီး လိုအေမမ်ဳိး မၿဖစ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ၿဖည္႔စည္းေပးခဲ႔တယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ၿမင္ယူဆမိတယ္.....ကြ်န္ေတာ္ထင္ၿမင္ယူဆသလိုလည္း အေဖနဲ႔အေမက ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အေဖတို႔အေမတို႔ ခံစားခ်က္အရ သားတို႔ကို အလိုသိပ္လိုက္ခဲ႔တာ မွားခဲ႔တယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုေၿပာၿပခဲ႔တယ္......

သူတပါး ၆ တန္း ေက်ာင္းသားအရြယ္ေတြ ပံုမွန္ ၅ က်ပ္ ၁၀ မုန္႔ဖိုး ရေနခ်ိန္မွာ တစ္ပါတ္စာမုန္႔ဖိုး ၂၅၀-၃၀၀ ေလာက္ရတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က သူနဲ႔မေပါင္းၾကနဲ႔ လို႔ေၿပာခံထားရတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လံုး၀မေပါင္းေတာ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္႔ထက္ အသက္ႏွစ္ၿပန္ေလာက္ၾကီးတဲ႔ လူေတြကို သြားေပါင္းရာကအစ ကေလးအရြယ္နဲ႔ အရက္ေသာက္တတ္ဖို႔ၿဖစ္လာခဲ႔တယ္......မုန္႔ဖိုးအၿပင္ သားသူငယ္ခ်င္းေတြကို မုန္႔ေကြ်းမလို႔ ပိုက္ဆံေပးအုန္းဆိုတုိင္း ေအးေအး သြားေကြ်း ဆိုၿပီး ထုတ္ေပးတတ္တဲ႔ အေမ႔ေၾကာင္႔ လက္ထဲမွာ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ေတာ႔ အၿမဲရွိတတ္ၿပီး ေနရာတကာ ကြ်န္ေတာ္ၾကည္႔ရွင္းတဲ႔အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္း လူၾကီးေတြက သြားေလရာ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုေခၚသြားေလ႔ရွိခဲ႔တယ္.......လူေကာင္းေတြေတာ႔ မဟုတ္ခဲ႔ဘူး.......ထို႔အတူ မြန္ထရီ မာဘိုရို ဇင္ဇင္း စတဲ႔ ေဆးလိပ္ေလးေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္႔လက္ၾကား ေရာက္လာခဲ႔တယ္......အေဖနဲ႔အေမ ကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို သားေလး ဆိုၿပီး ကေလးလို႔ထင္ေနေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ကေလးလူၾကီး ၿဖစ္ေနၿပီဆိုတာကို စစခ်င္းမွာ မရိပ္မိခဲ႔သလို ကြ်န္ေတာ္ဟာလည္း အိမ္ၿပန္ေရာက္လို႔ အေဖနဲ႔အေမ ကိုေတြ႔ရင္ ကေလးလိုပဲ ေနခဲ႔တယ္.....သူငယ္တန္းေရာက္တဲ႔အထိ မထြက္ေတာ႔တဲ႔ အေမ႔ႏို႔ကို အေမ႔ညေနက်ရင္ႏို႔လွန္ထားေနာ္ သားက အိမ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ႏို႔စို႔မွာ ဆိုၿပီး မနက္ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ထဲကေၿပာတတ္သလို ၿပန္လာရင္လည္း အေမ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ ကေလးတစ္ေယာက္လို ႏို႔စို႔ၿပီး ေနေနတတ္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို အေမက ကြ်န္ေတာ္ ကေလးလူၾကီးၿဖစ္ေနတဲ႔အရြယ္ထိ ေပြ႔ပိုက္ေနတုန္းပါဘဲ..........

ဒါေပမယ္႔ တစ္ရက္မွာေတာ႔ ထန္းရည္မူးၿပီး အိမ္ၿပန္ေရာက္လာတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို အေမက ငိုယိုၿပီး သားေလးရယ္ သားေလးရယ္ ၿဖစ္ေနေပမယ္႔ အေဖကေတာ႔ စိတ္အနည္းငယ္တိုၿပီး အေမ႔ကို ဆူေနခဲ႔တယ္...မင္းေၾကာင္႔ မင္းေၾကာင္႔ မင္းအလို္ေတြ သိပ္လိုက္လြန္းလို႔ ဆိုတာကို အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ ေနာင္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခုခုၿဖစ္တိုင္း အေမ႔ကိုေၿပာခဲ႔တယ္.....ေနာက္ေန႔မွာေတာ႔ အေဖက ကြ်န္ေတာ္႔ကို လူၾကီးတစ္ေယာက္လို နား၀င္ေအာင္ ဆံုးမခဲ႔ေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို သိပ္အလိုလိုက္တယ္လို႔ထင္တဲ႔ ၊အၿပင္ေလာကမွာ ကြ်န္ေတာ္႔ကို ခ်စ္တယ္လို႔ထင္တဲ႔ လူၾကီး လူဆိုးေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ၿပိဳကြဲသြားတဲ႔မိသားစုကိုလြမ္းတဲ႔စိတ္ ေက်ာင္းမွာခံစားရတဲ႔စိတ္ေတြကို သူတို႔ဆိုးသလို လိုက္ဆိုး သူတို႔နဲ႔အတူတူ လိုက္ၿပီးေနေနရတာကို ေပ်ာ္ေနတတ္ခဲ႔ၿပီဆိုတာ အေဖ မရိပ္စားမိခဲ႔ဘူး........

အဲဒီေန႔ကစလို႔ အေမက ကြ်န္ေတာ္႔ဘယ္သြားလည္း ဘာလုပ္သလည္းဆိုတာကို လိုက္ၾကည္႔ရတဲ႔ အလုပ္တစ္ခုပိုလာသလို ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အရင္လို ေခ်ာေခ်ာရွဴရွဴ အၿပင္ထြက္ခြင္႔မရေတာ႔တဲ႔အတြက္ အေမနဲ႔အေဖ႔ အေပၚမွာ ညာတတ္လာခဲ႔သလို ကေလးအရြယ္နဲ႔မမွ်ေပးထားတဲ႔ပိုက္ဆံအၿပင္ မေလာက္ေတာ႔တဲ႔အတြက္ ပိုက္ဆံပါ ခိုးတတ္လာခဲ႔တယ္........မိဘဆီက ပိုက္ဆံ ယူက်င္႔ရွိရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္ၿခားသူဆီကလည္း ယူက်င္႔ရွိလာမယ္ တစ္ၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ မေကာင္းတဲ႔ဘက္ကို ေရာက္သြားမယ္ စသၿဖင္႔ဆံုးမၿပီး လိုတာကို ဘာလိုအပ္သလည္းေၿပာ အေဖနဲ႔အေမ သားတို႔လိုအပ္တာမွန္သမွ် အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၿဖည္႔စည္းေပးမယ္ မုန္႔ဖုိးကအစ မေလာက္လို႔ စားခ်င္တာရွိရင္ေၿပာထပ္ေပးမယ္ ဆိုၿပိး ဆံုးမထားလို႔ ပိုက္ဆံေတြေတြ႔လည္း မယူတတ္ခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ မေလာက္ငေတာ႔တဲ႔ေနာက္ပိုင္းမွာ ခိုးဖို႔ပဲၿဖစ္လာေတာ႔တယ္......

ပံုမွန္ဆိုရင္ ေလာက္ငရံုမက ပိုေတာင္ပိုေနေသးေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႔သူငယ္ခ်င္း လူၾကီးေတြက တစ္ခုခု လိုအပ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္႔ေရွ႔မွာ မ်က္ႏွာညွဳိးေနရင္ ဘာၿဖစ္တာလည္းဗ် ကြ်န္ေတာ္႔ကိုေၿပာဗ် အစ္ကိုရ ေၿပာစမ္းပါဗ် ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ေပးမယ္လုပ္တတ္တဲ႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္႔ေရွ႔႕မွာ သူတို႔ရဲ႔ မ်က္ႏွာေတြ ခဏခဏ ညွဳိးသလို ကြ်န္ေတာ္ဟာလည္း အေမနဲ႔အေဖဆီက ပိုက္ဆံကို ခဏခဏ ခိုးေနရေတာ႔တယ္.......ဒါေပမယ္႔ အဲဒီတစ္ခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုခ်စ္တယ္ ခင္တယ္ သံေယာဇဥ္ရွိတယ္လို႔ ထင္ခဲ႔တဲ႔ သူတို႔မ်က္ႏွာညဳိးရင္ ေနမထိထိုင္မသာၿဖစ္ခဲ႔ရသလို တစ္ခါတစ္ေလ ခ်က္ၿခင္းေတာင္ အိမ္ၿပန္ၿပီး အေမနဲ႔အေဖ ဆီက ခိုးၿပီး ေပးခဲ႔တဲ႔ အခါေတြလည္း ရွိခဲ႔တယ္.......ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ အေဖနဲ႔အေမ မသိဘူးထင္ခဲ႔တယ္........

7 comments:

P.Ti said...

အစအဆံုးဖတ္သြားပါတယ္.. စိတ္၀င္စားေအာင္ေရးႏိုင္ပါတယ္.. ဆက္ေရးပါဦး။

Anonymous said...

Very interesting! Thanks for sharing your experience. I look forward to reading your next post.

ေနာင္သူ said...

p.ti + anonymous ....ေက်းဇူး

Anonymous said...

ဖတ္

ko oo said...

good post

သူမ said...

ေၾသာ္...အငယ္ေကာင္လာၿပီကုိးးးးးးးးးးးဆုိးခ်က္ကေတာ့...

naungthu said...

anonymous ....ဟုတ္

ကိုဦး....ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

သူ(သူမ)....နည္းနည္းပါ :D