Saturday, October 31, 2009

အေဖနဲ႔အေမ။၂၇။

ေအးေဆးတဲ႔ အေဖ႔အေနနဲ႔ စိတ္ပ်က္ၿပီး စိတ္ကုန္မယ္ဆို ကုန္ေလာက္ေအာင္ပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးစီ တက္ညီလက္ညီဆိုးသလို သူသိပ္အားထားၿပီး စာလည္းေတာ္တဲ႔ သမီး ေယာက်ၤားရသြားတာကို အေဖ စိတ္လည္းမေကာင္းၿဖစ္ခဲ႔မွာပါဘဲ.......အေဖနဲ႔အေမ ေတာ္ရံုတန္ရံု မိဘ စိတ္မ်ဳိးနဲ႔ သားသမီးဟာ သားသမီးပဲ ဒီေလာက္ဒုတ္ခေပးေနတာ ၿဖစ္ခ်င္တာၿဖစ္ကြာဆိုၿပီး ထားခဲ႔ရင္ အထူးသၿဖင္႔ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ သက္ဆိုးရွည္ပါ႔မလားထိေတာင္ ေတြးရမလိုၿဖစ္ၿပီး သက္ဆိုးရွည္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ အင္မတန္ကို ေတေပေလလြင္႔ၿပီး သံုးစားလို႔မရေအာင္ထိ ပ်က္စီးေနမယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္႔ကိုယ္ကြ်န္ေတာ္ ၿပန္ၿပီးလည္းေတြးမိခဲ႔တယ္........ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ လူေကာင္းၾကီးမဟုတ္ရင္ေတာင္ လူဆိုးမၿဖစ္ခဲ႔ပဲ အထိုက္အသင္႔လူလူသူသူ ေနႏိုင္ခဲ႔တာ အေဖနဲ႔အေမရဲ႔ သားသမီးေတြအေပၚထားတဲ႔ ၾကီးမားလွတဲ႔ေမတၱာနဲ႔ စိတ္ရွည္လက္ရွည ္ဆံုးမပဲ႔ၿပင္ခဲ႔တာေၾကာင္႔ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ အကြ်င္းမဲ႔ ယံုၾကည္ခဲ႔တယ္......

ကြ်န္ေတာ္ၿပသနာၿဖစ္ၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ အေဖ႔ကိုလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ေနမိခဲ႔ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ရဲ႔ေဒါသနဲ႔ ရန္လိုစိတ္ေၾကာင္႔မဟုတ္ပဲ ပါတ္၀န္းက်င္ေၾကာင္႔သာ အေဖနဲ႔ ဒီလိုၿဖစ္ရတယ္လို႔သတ္မွတ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ရဲ႔ ပါတ္၀န္းက်င္မုန္းတီးစိတ္က ပိုလို႔ၾကီးလာေတာ႔တယ္.......ထို႔အတူ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ အစ္ကိုက အေဖ႔အိမ္မွာ ေနရတာ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္လြန္းတယ္ဆိုၿပီး ဦးေလးရွိတဲ႔ ခ်င္းၿပည္နယ္ကိုဇြတ္သြားမယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားခဲ႔ၿပီး ခ်င္းၿပည္နယ္မွာပဲ ေက်ာင္းတက္ခဲ႔တဲ႔အတြက္ အေဖကအစ္ကို႔ကို ေနာက္ပိုင္းမွာ ဖုန္းနဲ႔ေတာင္ စကားမေၿပာခဲ႔ေတာ႔ပါဘူး.......တစ္ေယာက္ထဲ က်န္ေတာ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို အေဖက စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ ကြ်န္ေတာ္က စည္းကမ္းတင္းက်ပ္တာကိုမၾကိဳက္ပဲ ကြယ္ရာမွာလုပ္ခ်င္ရာလုပ္နဲ႔ ၾကားထဲက အေမက စိတ္ေတြဆင္းရဲခဲ႔ရတယ္.......

ေနရာတစ္ကာ ထီကနဲဆို ထိပ္ဆံုးက ကြ်န္ေတာ္႔နာမည္ထြက္လာေအာင္လည္း ဟိုနားလက္သီးထိုး ဒီနားလက္သီးထိုးေတြကလည္း ကြ်န္ေတာ္႔ အတြက္ မေရႏိုင္ေအာင္ ၿဖစ္လာတဲ႔အၿပင္ အေဖ႔ဆရာကေတာ္က ကြ်န္ေတာ္႔ကို သားအိမ္မွာ ေမေမရွိလားလို႔ေမးတဲ႔အခ်ိန္ ရွိတယ္ဗ် အိမ္မွာပဲလို႔ ၿပန္ေၿပာေတာ႔ သူက ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေကာင္ေလး ပလီတာ မဟုတ္လားဆိုၿပီးေၿပာလို႔ ဘာပလီတာလည္းဗ် အန္တီကလည္းေမးေသးတယ္ ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုလာမေမးနဲ႔ မယံုရင္ ဆိုတာမ်ဳိးကအစ အေဖ႔ဆရာအိမ္က ေခြးေတြကြ်န္ေတာ္႔ကိုလိုက္ကိုက္လို႔ အိမ္ထဲထိ ခဲနဲ႔လိုက္ထုတဲ႔အတြက္ အေဖ႔ဆရာသမီးေတြကေတာင္းပန္မွေက်နပ္မယ္ေၿပာလို႔ အေမေခၚသြားတဲ႔အခ်ိန္မွာ အေဖ႔ဆရာအိမ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း သားက ေခြးကိုထုတာ သူတို႔ထုတာမဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ေခြးေတြရယ္ ေနာက္ငါ႔ကို ကိုက္ခ်င္သေလာက္ကိုက္ေနာ္ အကိုက္ခံမယ္ ခဲနဲ႔လည္း မထုေတာ႔ပါဘူး ေၾကာက္ပါတယ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဆိုလို႔ ေၿပာၿပီး လွည္႔ထြက္ခဲ႔တာမ်ဳိးအဆံုး လုပ္တဲ႔အတြက္ အေဖ႔မွာ မ်က္ႏွာေတြပ်က္ ခြင္႔လႊတ္ပါ လို႔ေတာင္းပန္ရသလို ကြ်န္ေတာ္႔ကိုလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ေပေပမယ္႔ ေအးေဆးၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ႔ အစ္ကိုနဲ႔ယွဥ္လို႔ ဒီေကာင္ေလးက မိုက္ရိုင္းတယ္ ငေပေလး ဆိုၿပီး နာမည္တပ္ၾကတဲ႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ဆိုးတယ္ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းကလည္း နာမည္ၾကီးသထက္ ၾကီးလာခဲ႔တယ္..........


ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ကေတာ႔ ဘယ္သူေတြဘာေတြေၿပာေနပေစ အိမ္မွာဆို အေမရယ္ အၿပင္မွာဆို အဲဒီအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္သိပ္ခင္တဲ႔ လူမိုက္တစ္ေယာက္ရယ္ ရွိရင္ ၿပီးတာပဲ ဆိုိၿပီး ဘယ္သူ႔မွ ဂရုမစိုက္တဲ႔ ဂ်စ္တီးဂ်စ္ကန္ ပံုစံပိုလို႔ေပါက္လာခဲ႔တယ္.........အေဖနဲ႔အေမအတြက္ အစိုးရိမ္ဆံုးကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီလူမိုက္နဲ႔ေပါင္းေနတာကိုပါဘဲ........အဲဒီကာလမွာ ကြ်န္ေတာ္႔လုပ္တဲ႔ ေကာင္းတဲ႔ အက်င္႔ဆိုလို႔ အေဖ ေလ႔က်င္႔ေပးထားတဲ႔ စာအုပ္ေတြဖတ္တာပါဘဲ.........တစ္ရက္ကို စာအုပ္တစ္အုပ္ေလာက္မွမဖတ္ရရင္ မေနႏိုင္တဲ႔ စာဖတ္သမား ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္႔ဘ၀ကို ေၿပာင္းလဲေပးႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔စဥ္းစားေတြးေခၚဥာဏ္ကို ေၿပာင္းလဲေပးႏိုင္ခဲ႔မယ္႔ ေကာင္းႏိုးရာရာ စာအုပ္ေတြကို အေဖ ၀ယ္၀ယ္ထားေပးခဲ႔တယ္.......ဖတ္ေနတဲ႔ကာလမွာေတာ႔ ဖတ္တာရယ္ပဲရွိၿပီး ဖတ္ထားတာေတြကို ေလၾကီးေလက်ယ္ေၿပာေနတတ္တာကလြဲလို႔ လိုက္နာက်င္႔သံုးရေကာင္းမွန္းမသိသလို အၿပင္မွာဆို မိုက္တိမိုက္ကန္း ဂ်စ္တီးဂ်စ္ကန္ ပံုစံက ထြက္ေနဆဲပါဘဲ.........

အေဖနဲ႔ကြ်န္ေတာ္ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနတဲ႔ကာလမွာပဲ အစ္မ ရဲ႔ ကိုယ္၀န္ မီးဖြားခဲ႔တယ္........အစ္မ မီးဖြားခဲ႔ၿပီးေနာက္ အေဖနဲ႔အေမအတြက္လည္း အင္မတန္ စိတ္ေထာင္းလို႔ကိုယ္ေၾကခဲ႔ရတဲ႔ကာလၿဖစ္သလို အေဖ အၿပင္းအထန္တားတဲ႔ၾကားက ခိုးခိုးၿပီး ငါးမွ်ားတတ္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း တိရိစာၦန္ေတြကို သတ္တဲ႔ၿဖတ္တဲ႔အလုပ္ ေတြကို ရြံ႔မုန္းသြားသလို ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္လည္း ေနာင္တရလို႔ မဆံုးခဲ႔မိဘူး.........အစ္မ ေမြးလာတဲ႔ အေဖနဲ႔အေမရဲ႔ ေၿမးဦး ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႔ တူမေလးက ႏွဳတ္ခမ္းကြဲေလး နဲ႔ ေမြးလာခဲ႔လို႔ပါဘဲ.........ဆရာ၀န္ကေတာ႔ ကိုယ္၀န္ရွိစဥ္ မွာ ေဆးၿပင္းေတြေသာက္လို႔ ၿဖစ္တယ္ေၿပာေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ငါးေတြကိုမွ်ား ၿပီးရင္ ခ်ိတ္ကၿဖဳတ္ ၿပန္လႊတ္ လုပ္ခဲ႔တဲ႔တာေၾကာင္႔ ၿဖစ္ရတယ္လို႔သာ ယေန႔ခ်ိန္ထိ မွတ္ယူေနခဲ႔မိသလို အင္မတန္လည္း စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ခဲ႔ရတယ္.......

ထို႔အတူ အေဖ႔လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း အေဖ႔ကိုတစ္ပည္႔ရင္းထားတဲ႔ အေဖ႔ဆရာ ေၿပာင္းသြားၿပီး အေဖ႔ဆရာနဲ႔ မတည္႔တဲ႔ ေနာက္ထပ္လူၾကီးတစ္ေယာက္ အေဖ႔အထက္လူၾကီးအေနနဲ႔ ေရာက္လာခဲ႔တဲ႔အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း အေဖ႔အတြက္ စိတ္ညစ္စရာေတြၿဖစ္လာခဲ႔ရတယ္........အေဖ သားသမီးေတြအတြက္ စိတ္ဆင္းရဲေနရသလို လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း စိတ္ညစ္ေနရတဲ႔အခ်ိန္ကာလမွာပဲ မိုက္ရိုင္းလွခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ အေဖ သတိေမ႔ၿပီး လဲက်တဲ႔အထိလည္း ၿဖစ္ခဲ႔ရတယ္........တစ္ရက္မွာ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ညၾကီးမုိးခ်ဳပ္ ဂစ္တာတီးလိုက္သြားတဲ႔အတြက္ အေဖကြ်န္ေတာ္႔ကို ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ႔ လိုက္ရွာခဲ႔တယ္........ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဂစ္တာတီးေနတဲ႔ နားကို အေဖ ေရာက္မလာခင္ အေဖ႔ဆိုင္ကယ္ကို လွမ္းၿမင္လိုက္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းၾကီးက ေဟ႔ေကာင္ မင္းအေဖ လိုက္လာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း ထေၿပးခဲ႔ၿပီး အိမ္ကို အၿမန္ၿပန္ေၿပးခဲ႔တယ္........အိမ္ေရာက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ အေမက သား အေဖ စိတ္ဆိုးေနတယ္ ငါ႔သားရယ္ ညအၿပင္ထြက္တာ အေဖမၾကိဳက္တာကို ဘာလို႔ခိုးထြက္သြားတာလည္း ဒုတ္ခပါဘဲ လို႔ အေမေၿပာေနတဲ႔အခ်ိန္မွာပဲ အေဖ ေရာက္လာၿပီး ကြ်န္ေတာ္႔ကို စၿပီး ဆူခဲ႔တယ္........

ဆူၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ သြား ေဟ႔ေကာင္ အခန္းထဲ၀င္လို႔ အေဖခိုင္းခဲ႔ၿပီး အၿပင္ကေန ေသာ႔ခတ္ၿပီးကြ်န္ေတာ္႔ကို ထားခဲ႔တယ္........အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အေဖ႔ကို မေက်နပ္တဲ႔အခံနဲ႔ ၿပတင္းေပါက္ကို ကာထားတဲ႔ သစ္သား ေခ်ာင္းေတြကို ရိုက္ခ်ဳိးၿပီးထြက္မယ္ဆိုတဲ႔ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ရိုက္ေနတာကို အေဖၾကားၿပီး အခန္းတံခါးဖြင္႔ အခန္းထဲကို ၀င္လာခဲ႔ၿပီး ဟင္ မင္းက မေလာက္ေလးမေလာက္စားနဲ႔ ငါ႔ကို အာခံတာလား သြားေဟ႔ေကာင္ အဲေလာက္မွဆိုးတဲ႔ေကာင္ အိမ္မွာ မေနနဲ႔ သြားခုဆင္း ဆိုၿပီးေၿပာခဲ႔တယ္.........ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ဆင္းမယ္ဗ်ာ ဆင္းမယ္ အခုဆင္းမယ္ ဆိုၿပီးေၿပာတဲ႔အခ်ိန္မွာ စိတ္မထိန္းႏိုင္ေတာ႔တဲ႔ အေဖက အေမ႔ကိုေတာင္ သားသမီးကိုဆံုးမရင္ ရိုက္ၿပီး မဆံုးမဖို႔ေၿပာခဲ႔တဲ႔ အေဖက လယ္ဂ်ာသြင္းရင္ မ်ဥ္းတားတဲ႔ မ်ဥ္းလံုးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔တင္ပါးကို ဆင္းအုန္းကြာ ဆင္းအုန္းကြာ ဆိုၿပီးရိုက္ခဲ႔တယ္......တစ္ကယ္ဆို စိတ္တိုေနတဲ႔ အေဖက အားနဲ႔ေတာင္လႊဲရိုက္တာမဟုတ္ပဲ ခပ္ဖြဖြရိုက္ေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္က သား အိမ္ေပၚက ဆင္းရင္ အေဖ႔သားမဟုတ္ေတာ႔ဘူး သားကို ရိုက္စရာမလိုဘူး ဆိုၿပီး ေၿပာလိုက္တဲ႔အတြက္ မ်ဥ္းလံုးကိုကိုင္လို႔ မင္းကြာ မင္းကြာ လို႔ တစ္တြတ္တြတ္ေၿပာရင္း မ်က္ရည္ေတြက်လို႔ ေသြးတက္ၿပီး သတိလစ္သြားေတာ႔တယ္.......

ငရဲမွာ မိဘေစာ္ကားတဲ႔ ၀ဋ္ေတြ ခံရအုန္းမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ခပ္တည္တည္ပဲ အိမ္ေပၚကေနဆင္းသြားခဲ႔သလို သနားစရာအေမ႔မွာလည္း အေဖ႔ကို ေၿပးေပြ႔ထားရင္းနဲ႔ အိမ္ေပၚကေန ဆင္းသြားတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုလည္း သားေလးေရ မသြားပါနဲ႔ သားရယ္ ဆိုၿပီး ေအာ္ေခၚေနခဲ႔တယ္...........မာန္တက္ေနတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ အေမ႔ေခၚသံနဲ႔သတိေမ႔ေနတဲ႔ အေဖ႔ကို ဥပကၡာၿပဳလို႔ မိုးေတြရြာေနတဲ႔ ၾကားမွာ ဘယ္သြားလို႔သြားရမွန္းမသိ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးထြက္လာခဲ႔တယ္.......ခဏေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ မိုးရြာထဲမွာ ဆံပင္ဖားလ်ားနဲ႔ ဖိနပ္ေတာင္ မပါပဲ ငိုယိုၿပီး သားေလးေရ မသြားပါနဲ႔ သားေလးေရ နဲ႔ ေအာ္ေခၚၿပီး လိုက္လာတဲ႔ အေမ ကြ်န္ေတာ္႔ကို မွီလာခဲ႔တယ္.......အဲဒီညက အေမ႔ရဲ႔ ပံုရိပ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္႔ဘ၀ရဲ႔ ေမ႔ေပ်ာက္လို႔မရေတာ႔မယ္႔ အေမ႔ရဲ႔ ပံုရိပ္ေတြထဲက တစ္ခုပါဘဲ..........ေစာင္ေပေပ ရပ္ေနတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို လက္ဆြဲလို႔ သား ၿပန္လိုက္ခဲ႔ေနာ္ အေဖက သားကို ခ်စ္လို႔ပါ ဆိုၿပီး ေၿပာေနခဲ႔ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ကြ်န္ေတာ္ အေမနဲ႔အတူ အိမ္ကို ၿပန္ပါလာခဲ႔တယ္.........အဲဒီညတစ္ညလံုး အေမက အေဖ႔ကို ၿပဳစုၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ စိတ္ကိုေဖ်ာင္းဖ်ေပးေနသလို ကြ်န္ေတာ္႔ကိုလည္း အေဖ႔ကို မေစာ္ကားဖို႔ အေဖနဲ႔အေမက ကြ်န္ေတာ္႔ကို သိပ္ခ်စ္တယ္ဆိုတာသိဖို႔ ကို ထိုင္ေၿပာၿပေနခဲ႔တယ္........ေနာက္ေန႔ေတြ ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ထြက္သြားမွာဆိုးတဲ႔အတြက္ အေဖက မဆူမေၿပာေတာ႔ေပမယ္႔ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း စိတ္ထဲမွာ က်ိတ္မႏိုင္ခဲမရ ၿဖစ္ခဲ႔တယ္........အေမ႔ကိုလည္း မင္႔သား ၇ တန္းေတာင္ ေအာင္မယ္႔ေကာင္ မဟုတ္ပါဘူးကြာ လို႔ အေဖေၿပာခဲ႔တယ္........

1 comment:

သူမ said...

တကယ္လည္းမလြယ္ခဲ့ပါလား အငယ္ေကာင္ေရ...

မလင္း