Thursday, June 24, 2010

ေဘာလံုး ။၂။

ေဘာလံုးပြဲေလာင္းခ်င္စိတ္မ်ားသာ တစ္ဖြားဖြားေပါက္ေနေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားေၿပာေနသည္႔ တစ္လံုး ငါးမူးႏိုင္ လယ္ဗယ္ တစ္မတ္ရွဳံး ႏွစ္လံုးရွဴး ၿပားခုႏွစ္ဆယ္ႏိုင္ စသည္႔ ေဘာလံုးေလာင္းေၾကးေဝါဟာရမ်ားကို မသိသည္႔အၿပင္ ဘယ္အသင္းက ဘယ္ကဲ႔သို႔ေကာင္းၿပီး ဘယ္လို ေဘာလံုးသမားမ်ားပါသည္ဆိုသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ လံုးလံုး မသိေခ်။ ကြ်န္ေတာ္႔ အေနနဲ႔ မည္သို႔မည္ပံုေလာင္းရမည္ကိုလည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား မေမးခ်င္။ အခ်ိန္အနည္းငယ္ၾကာ မည္သို႔မည္ပံု ေလာင္းရမည္ကို မိမိဖာသာ စဥ္းစားဆံုးၿဖတ္ၿပီးသည္ႏွင္႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အား ယေန႔ ကန္မည္႔ ႏွစ္သင္း ဘယ္အသင္းက ဘာအေရာင္ဝတ္မည္လည္းဟုေမးေသာအခါ တစ္သင္းမွာ အနီေရာင္ဝတ္မည္ၿဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္သင္းမွာ အၿပာေရာင္ ဝတ္မည္ဟု ၎သူငယ္ခ်င္းက ေၿပာေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ထဲတြင္ ငါေလာင္းမယ္႔ ပံုစံ မွန္ေခ်ၿပီဟု ေတြးထင္မိခဲ႔သည္။ ေဘာလံုးအေၾကာင္းကြ်မ္းက်င္ေသာသူငယ္ခ်င္းမ်ားကဲ႔သို႔ မေလာင္းတတ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္႔အဖို႔ ေဘာလံုးကို မည္သို႔မည္ပံု ေလာင္းမည္ဟု ကိုယ္႔အေတြးႏွင္႔ကိုယ္ ဆံုးၿဖတ္ေသာအခါ ေဘာလံုးအသင္းမ်ားဝတ္ေသာအေရာင္ ကိုၾကည္႔၍ မိမိ အၾကိဳက္ဆံုး အေရာင္ကို ေလာင္းမည္ဟု ဆံုးၿဖတ္ခဲ႔သည္႔အၿပင္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ထိုေန႔တြင္ကန္ေသာ အသင္းတစ္သင္း၏ အေရာင္မွာ အနီေရာင္ၿဖစ္ၿပီး အနီေရာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုး အေရာင္ၿဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ပင္ၿဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္လည္း မည္သို႔မွ် စဥ္းစား ေတြေဝ တံု႔ေႏွးမေနေတာ႔ပဲ အနီေရာင္အသင္းအား ေလာင္းမယ္ကြာ ဟု သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား ေၿပာၿပီး မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ပါသမွ် အကုန္ေလာင္းလိုက္ေတာ႔သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာ ေဟ႔ေကာင္ ရူးေနလား မင္းေလာင္းခ်င္တဲ႔ ႏိုင္ငံက နာမည္ၾကီးအသင္းနဲ႔ ကန္ရမွာ မေလာင္းနဲ႔အဲဒီက ဟု ဝိုင္းတားၾကသည္႔တိုင္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ အနီေရာင္မွ အနီေရာင္ ဟုဆိုကာ နည္းနည္းမွ မေလွ်ာ႔ေတာ႔ေပ။ ကြ်န္ေတာ္ပဲ ကံေကာင္းသည္လား သူငယ္ခ်င္းမ်ားပဲ ကံဆိုးသည္လားမသိ ဇာတ္လမ္းေပါင္းေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေလာင္းခဲ႔သည္႔ အနီေရာင္ႏိုင္ငံအသင္း ႏိုင္သြားခဲ႔၍ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေလာင္းေၾကးမ်ား ႏိုင္ခဲ႔ေတာ႔သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကား ေၿပာလို႔ မဆံုးေတာ႔ေပ။ ထို႔အတူ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း သီခ်င္းေရးဆရာ အရိုးစကား ယူသံုးရလွ်င္ ေဘာေသြးၾကြ တစ္ေယာက္ၿဖစ္သြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ေနာက္ေန႔ ေနာက္ေန႔ကန္သည္႔ပြဲမ်ားတြင္လည္း ႏွစ္သင္းထဲမွ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုး အေရာင္ဝတ္သည္႔ အသင္းမ်ားကို သာ ေလာင္းေသာေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလာင္းေနၾက ေဘာလံုးပြဲရံုက ဒိုင္မ်ားကပင္ လူမိုက္ကံေကာင္းေပါ႔ကြာ ဟု ၾသဘာ ေပးေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကား အရင္းဖယ္ဖယ္ၿပီး ဆထိုးမ်ားေလာင္းေသာေၾကာင္႔ၿဖစ္သည္။ ကံအင္မတန္ ေကာင္းေနေသာ အခ်ိန္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ထင္သည္ ကြ်န္ေတာ္ ေလာင္းသည္႔ပြဲတိုင္း အႏိုင္ၾကည္႔သာၿဖစ္ရာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာ ကြ်န္ေတာ္႔ေနာက္ လိုက္ေလာင္းရႏိုးႏိုး သူတို႔ သံုးသပ္ခ်က္ၿဖင္႔ သူတို႔ ေလာင္းရႏိုးနုိး ဇေဝဇဝါ ၿဖစ္ကုန္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ၎တို႔ မခံခ်ိမခံသာၿဖစ္ေအာင္ ေဘာလံုးေလာင္းတာမ်ားကြာ မင္းတို႔မယ္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ မ်က္တြင္းေတြေခ်ာင္ေအာင္ ညအိပ္ေရးပ်က္ခံၿပီး ေဘာလံုးပြဲလည္း ၾကည္႔ရေသး ဂ်ာနယ္ဖိုးက ကုန္ေသး ငါၿဖင္႔ မလိုပါဘူး တစ္ပြဲမွေတာင္ မရွဳံးေသးဘူးဟု စေသာေၾကာင္႔ ၾကိတ္မႏိုင္ခဲမရၿဖင္႔ ေအး ဘယ္ေန႔ ငတ္မလည္း ၾကည္႔ရေသးတာေပါ႔ကြာဟုသာ ၿပန္ေၿပာႏိုင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေဘာလံုးပြဲစဥ္မ်ားရွိေသာ ညစဥ္ညတိုင္း မႏၱေလး သံုးဆယ္႔ငါးလမ္းေပၚမွ အလင္းေပါက္ဆိုင္တြင္ ေဘာလံုးပြဲအၿပီး ညလယ္စာစားရင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားအၾကား ေအာင္ပြဲခံႏိုင္သည္မွာ ေဘာလံုးအေၾကာင္းနားမလည္သည္႔ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲပင္ ၿဖစ္သည္။

ပြဲစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ရွဳံးပြဲမရွိ ႏိုင္ပြဲဆက္လာေသာ ကြ်န္ေတာ္႔ လက္ထဲတြင္လည္း အေတာ္အတန္မ်ားၿပားေသာ ပိုက္ဆံမ်ား ရွိလာေသာေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္ အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္မွ စုမိေဆာင္းမိရန္ ေရႊလုပ္ထားရန္ ေၿပာေသာလည္း ရွိပူရေသး ကုန္မွနားေအး ထံုး ႏွလံုးမူၿပီး ေဝသႏၱရာ လုပ္ခ်င္ေသာ ကြ်န္ေတာ္႔ဥာဥ္အတိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားၿဖင္႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးသာ သံုးၿဖဳန္းေနမိခဲ႔သည္။ ေနာက္ဆံုး ဗိုလ္လုပြဲတြင္သာ ပြဲစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ၾကည္႔ခဲ႔ၿပီး သံေယာဇဥ္ရွိလာေသာ အသင္းအား ေလာင္းလိုက္မိသၿဖင္႔ ကြ်န္ေတာ္ ရွံဳးသြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔ထံုးစံအတိုင္း အေရာင္ၾကည္႔ေလာင္းမည္ဆိုလွ်င္ ထိုပြဲပါ ႏိုင္လွ်င္ အေရာင္ၾကည္႔ေလာင္းၿပီး ရွဳံးပြဲမရွိ ဆက္တက္ႏိုင္သြားသည္႔ မွတ္တမ္းဝင္သြားအုန္းမည္ၿဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ သံေယာဇဥ္အား ဦးစားေပးထားေသာေၾကာင္႔ ရွဳံးခ်င္ရွံဳးႏိုင္တယ္ဟု ေတြးထင္ကာ အနည္းငယ္သာ ေလာင္းခဲ႔မိ၍ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ေသာ္ ထို႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ႔ ေဘာလံုးေလာင္းကစားခ်င္းအမွဳအား ကြ်န္ေတာ္ မၿပဳေတာ႔ေပ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား စေနာက္ခ်င္၍သာ စကားႏိုင္လုေၿပာေသာလည္း အေရာင္ ၾကည္႔ေလာင္းသည္႔ အလုပ္မွာ ေရရွည္မၿဖစ္ႏိုင္ေသာ အလုပ္ဟု ေတြးထင္မိသည္႔အၿပင္ ေဘာလံုးအေၾကာင္းအား မသိၿခင္းလည္း တစ္ေၾကာင္းအပါအဝင္ၿဖစ္သည္။

ထိုပထမဦးဆံုး ေလာင္းၿဖစ္သည္႔ ေဘာလံုးပြဲအၿပီး ႏွစ္အပိုင္းအၿခား အၾကာတြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း အိမ္ေထာင္ရက္သားက်၍ သူငယ္ခ်င္းမ်ားၿဖင္႔ကြဲကြာကာ မိဘ ဇာတိေၿမတြင္ အိမ္ေထာင္ဘက္ႏွင္႔အတူ ေနထိုင္ခဲ႔သည္။ ထိုသို႔ေနထိုင္ရင္း ကြ်န္ေတာ္႔ သားေလး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္မူ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ထဲတြင္ ကြ်န္ေတာ္႔သားေလးအား ကြ်န္ေတာ္႔ပိုက္ဆံၿဖင္႔ ေမြးေပးခ်င္ေသာ စိတ္ဆႏၵ ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ၿဖစ္လာခဲ႔ေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္႔တြင္ ထိုစဥ္က အလုပ္ကိုင္ မရွိေခ်။ ရပ္ေဝးတြင္ တာဝန္က်ေနေသာ အေဖႏွင္႔ အေမ မွ လွမ္းလွမ္းပို႔ေနေသာ ပိုက္ဆံၿဖင္႔ မိဘအိမ္တြင္ ေနထိုင္ကာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္လိုက္ အိပ္လိုက္ စားလိုက္ၿဖင္႔သာ အခ်ိန္ကုန္ေနခဲ႔ေသာ ႏွစ္မ်ားပင္ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔သားေလး ေမြးဖြားခ်ိန္တိုင္လွ်င္ အေမမွာ သူကိုင္တိုင္လာၿပီး ၿပဳစု ေစာင္႔ေရွာက္မည္ ေမြးဖို႔ဖြားဖို႔ အစစအရာရာ အေမရွိသည္ဟုဆိုေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ထဲတြင္ အေမရွိလွ်င္ ေငြရွိသည္ဆိုေသာ အေတြးမ်ား စတင္ ေပ်ာက္ဖို႔ အခ်ိန္တန္လာေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္႔ သားေလးအား ကြ်န္ေတာ္ ရွာေဖြရရွိလာေသာ ပိုက္ဆံၿဖင္႔ ေမြးဖြားေပးခ်င္စိတ္သာ ေပါက္မိေနေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္႔တြင္ အလုပ္အကိုင္မရွိေသာေၾကာင္႔ မည္သို႔မွ်လည္း ေငြဝင္လမ္းမရွိေခ်။ တစ္နည္းသာ ရွိသည္ ၎မွာ အေမပို႔ထားေသာ ပိုက္ဆံၿဖင္႔ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းၿပီး ေက်ာင္းသားဘဝကကဲ႔သို႔ သိန္းခ်ီႏိုင္လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္႔သားေလးအား ကြ်န္ေတာ္ရွာေဖြရရွိလာေသာ ပိုက္ဆံၿဖင္႔ ေမြးေပးႏိုင္မည္ဟု ၿဖစ္သည္။

ထိုနည္းသည္သာ ေလာေလာဆယ္ အေကာင္းဆံုးဟု ေတြးထင္ခဲ႔မိေသာ ကြ်န္ေတာ္႔ အေနၿဖင္႔ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းၿပီး ပိုက္ဆံရွာကာ သားေလးအား အေဖ႔ပိုက္ဆံၿဖင္႔ ေမြးေပးခဲ႔တာေပါ႔ဟု တစ္ခ်ိန္မွာ ငါေၿပာႏိုင္ပါ မွာဟု စိတ္ကူးၿဖင္႔ ပီတိ ၿဖစ္ခဲ႔ေသာ အခ်ိန္မ်ားလည္းၿဖစ္သည္။ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းဖို႔ရာသည္လည္း အထူးအေထြ သြားေနစရာမလိုေပ ငယ္သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာ စပ္တူေဘာလံုးပြဲဒိုင္ ဖြင္႔ထားေသာေၾကာင္႔ ၎တို႔ဆီ လွမ္းေလာင္းလိုက္ယံုၿဖင္႔ ကိတ္စၿပတ္သည္။ သို႔ၿဖင္႔ ဘယ္ကလပ္အသင္းက ဘယ္ႏိုင္ငံကမွန္းပင္ မသိေသာ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကလပ္အသင္းမ်ား ကစားေသာပြဲစဥ္ကာလမ်ားအတြင္း ဘယ္ကလပ္အသင္းက ဘာေရာင္ဝတ္မွာလည္း ေမးကာ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းခ်င္းအား ၿပဳေတာ႔သည္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ထဲမွ တစ္ေယာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္႔ခံစားခ်က္ကို သိသၿဖင္႔ မေလာင္းရန္ တားၿမစ္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္ကား တားမရေတာ႔ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္ လည္း ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္ေသာ အေရာင္ဝတ္သည္႔အသင္းအား ေလာင္းၿပီး စိတ္ထဲတြင္လည္း တစ္ပည္႔ေတာ္ သားေလးအား တစ္ပည္႔ေတာ္ ပိုက္ဆံၿဖင္႔ေမြးေပးခ်င္ေသာေၾကာင္႔ တစ္ပည္႔ေတာ္အား ေစာင္မၾကည္႔ရွဴေတာ္မူပါဘုရားဟု မဆီမဆိုင္ ေလာင္းကစားလုပ္ၿပီး ဘုရားအား တိုင္တည္လိုက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္႔ ဆႏၵ မၿပည္႔ဝခဲ႔ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္႔ေလာင္းေၾကးမ်ား အားလံုး ရွံဳးသြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔အေနနဲ႔ကား သိပ္ေတာ႔ စိတ္မပူလွေသးေခ်။ ေနာက္တစ္ပြဲေတာ႔ ေသခ်ာေပါက္ ႏိုင္္မွာ ပါ ဟု ေတြးထင္ကာ လက္က်န္ပိုက္ဆံအၿပင္ ဆထိုး ေလာင္းခ်င္ေသာေၾကာင္႔ သူငယ္ခ်င္းကိုေၿပာကာ အေၾကြးၿဖင္႔ ေလာင္းေတာ႔သည္။ စိတ္ထင္တိုင္းသာ ၿဖစ္ခြင္႔ရမည္ဆိုလွ်င္ ဘဝဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ၿမင္ရေတာ႔မည္ မဟုတ္ေပ။ ဒုတိယ ပြဲတြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ရွဳံးသြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ကား ကြ်န္ေတာ္ အပ်ာၾကီးပ်ာ ေနၿပီၿဖစ္သည္။ ေခြ်းသီးေခြ်းေပါက္မ်ားပင္ ၿပန္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ေနာက္ဆံုး ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ ေလးေတာ႔ ရွိေနေသးသည္။ ၎မွာ သူငယ္ခ်င္းအားေၿပာၿပီး ေနာက္တစ္ပြဲအား ဆထိုး ေလာင္းရန္ပင္ၿဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ကံသည္ေၿပာရေလာက္ေအာင္ မဆိုးဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္မိသည္္မွာ ကြ်န္ေတာ္႔ အမွားပင္ၿဖစ္သည္။ သံုးပြဲဆက္တိုက္ေတာ႔ မရွဳံးႏိုင္ဟု ေတြးထင္ခဲ႔မိသည္လည္း ပါမည္ထင္သည္။ ေနာက္ဆံုးပြဲတြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ အရွံဳးၾကီးရွံဳးေတာ႔သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ပ်ာယာခတ္ေနၿပီၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔အား မေလာင္းရန္တားၿမစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမွာ ဂရုဏာေဒါေသာၿဖင္႔ ၿပစ္တင္ေၿပာဆိုလိုက္သည္မွာ ဆိုဖြယ္ရာပင္ မရွိေခ်။ ထိုအေၾကြးမ်ားကို မည္သို႔ ေပးဆပ္ရမည္ကို ကြ်န္ေတာ္ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေခ်။ အေမနဲ႔အေဖမွာလည္း အေဝးတြင္ေရာက္ရွိေနၿပီး ကြ်န္ေတာ္႔အား လိုလိုေသးမရွိ ေပးၿပီးၿဖစ္သည္႔အၿပင္ ကြ်န္ေတာ္ေန႔စဥ္စားဖို႔မွအစ အေမ႔ညီမႏွစ္ေယာက္အား အားလံုး ေပးအပ္ခဲ႔ၿပီးၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အေမႏွင္႔အေဖ႔ကိုကား ထိုကိတ္စ နည္းနည္းမွ်မေၿပာရဲေပ။ က်န္ရာမရေတာ႔သည္႔ အဆံုး အေမ႔ညီမထံသြားၿပီး ေဘာလံုးပြဲရွဳံးလို႔ အေၾကြးဆပ္ရမည္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ပိုက္ဆံေပးပါရန္သြားေၿပာခ်ိန္တြင္ အေဒၚ႔အမ်ဳိးသားမွ ညနက္ၾကီး တို႔ဆီမွာလည္း မရွိဘူး ရွိလည္း မေပးႏိုင္ဘူးကြာ မင္းက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ႔ေကာင္ပဲ ခုခ်ိန္ထိ မိဘကို ႏွိပ္စက္ေနတဲ႔ေကာင္ ၿပန္ေတာ႔ဟု ႏွင္ထုတ္ေလေသာေၾကာင္႔ အေၾကြးေပးရမည္႔ပူပန္မွဳ ႏွင္႔အတူ ရွက္ရြံ႔ ေဒါသစိတ္မ်ားၿဖင္႔ အခ်ိန္အတန္ၾကာ လက္သီးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္၍ ကြ်န္ေတာ္ အံၾကိတ္ကာ ရပ္ေနမိခဲ႔ေတာ႔သည္။

အေဒၚကိုလည္း ဦးေလးမွ လာမင္းလည္း အိပ္ေတာ႔ဟု ဆိုေသာေၾကာင္႔ အေဒၚ႔မွာ ကြ်န္ေတာ္႔အား ကေလးရယ္ မိုက္လိုက္တာ မိုက္လိုက္တာ ဟု တတြတ္တြတ္ရြတ္ၿပီး သူ႔ေယာက်ၤားအား မလြန္ဆန္ဝံံ႔ေသာေၾကာင္႔ အိပ္ရာသို႔ ၿပန္ဝင္သြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ခံစားခ်က္ေပါင္းစံု စုေနေသာ ကြ်န္ေတာ္႔ေခါင္းထဲတြင္ ငါ႔သားက လူေတြနဲ႔အက်ဳိးေပးမေကာင္းဘူး ငါ႔သားဘက္မွာ အေမတစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္ ငါ႔သားေလးဘာၿဖစ္ၿဖစ္ အေမ႔ကိုသာေၿပာ အေမ အကုန္ရွင္းေပးမယ္ ဟု ဆိုခဲ႔ဘူးေသာ အေမ႔စကားသံမ်ား ေခါင္းထဲေရာက္လာေသာေၾကာင္႔ အေမပဲ ေၿဖရွင္းေပးႏိုင္မည္ဟု ေတြးကာ ညၾကီးမိုးခ်ဳပ္ နယ္စပ္တြင္တာဝန္က်ေနေသာ အေဖႏွင္႔အေမ႔ထံ ဖုန္းမရ ရေအာင္ေခၚေလေတာ႔သည္။ ဖုန္းရခ်ိန္တြင္ အၿမဲတမ္းဖုန္းကိုင္ေလ႔ရွိေသာ အေမ မကိုင္ပဲ အေဖလာကိုင္ေသာေၾကာင္႔ အေဖ အေမေကာဟု ဆိုေသာအခါ ညၾကီးမိုးခ်ဳပ္ မင္းဘာၿဖစ္ၿပန္ၿပီလည္း ဒီအခ်ိန္ၾကီးမွ ေခၚရသလားဟု ဆူေနေသာေၾကာင္႔ သား အေမ႔ကို သတိရလို႔ပါဟုသာ ညာလိုက္ေတာ႔သည္။ အေဖမွ မင္းအေမ မင္းကို သတိရလို႔ တၿမန္မေန႔ကပဲ ထြက္သြားၿပီ မနားပဲ ဆက္တိုက္လာရင္ ဒီေန႔ညေလာက္ေတာ႔ ေရာက္မယ္ဟုေၿပာၿပီး မင္းဘာၿဖစ္တာလည္းငါ႔ကို မွန္မွန္ေၿပာဟုု ေမးေနေသာ္လည္း အေမလာေနၿပီဟု သိရေသာေၾကာင္႔ ေပ်ာ္သြားေသာ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ထဲတြင္ အေဖ႔စကားသံမ်ားေခါင္းထဲမေရာက္ေတာ႔ေခ်။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး ဘာမွမၿဖစ္ဘူး အေဖလည္း အိပ္ေတာ႔ အေမ႔ကိုသတိရလို႔ အေမလာတယ္ဆိုၿပီးတာပဲ ဟုဆိုကာ ဖုန္းခ်လိုက္ေတာ႔သည္။

အေမ႔အေၾကာင္းကား ကြ်န္ေတာ္ သိသည္။ အေမ သည္ ကြ်န္ေတာ္႔အား ေတြ႔ခ်င္ေသာေၾကာင္႔ လမ္းခရီးတြင္ အနားယူမည္မဟုတ္ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္ကား အိပ္မေပ်ာ္ေတာ႔ အေမလာမည္႔အခ်ိန္ကိုသာ ေစာင္႔ေမ်ွာ္ေနေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ရုတ္တရက္ေပ်ာ္သြားေအာင္ မေၿပာပဲ လာေနသည္႔အေမ႔ကို ငုတ္တုတ္ထိုင္ေစာင္႔ေနသည္႔ ကြ်န္ေတာ္႔အား အေမၿမင္လွ်င္ မည္သို႔ၿဖစ္မည္နည္းဟုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေတြးေနခဲ႔မိသည္။ မနက္ေဝလီေဝလင္း အခ်ိန္ေလာက္တြင္ အိမ္ေခါင္းေလာင္းသံမည္လာခဲ႔ၿပီး သားေရ သားေလးေရ အေမလာတယ္ေဟ႔ ဆိုၿပီး ေအာ္ေခၚေနသည္႔ အေမ႔သံ ၾကားၾကားခ်င္း ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ေရွ႔သို႔ ေၿပးထြက္ခဲ႔ေတာ႔သည္။ အေမကား ကြ်န္ေတာ္႔အားေတြ႔၍ ငါ႔သားေလး အေမက သားေပ်ာ္သြားေအာင္ ဖုန္းၾကိဳမဆက္တာ ဟုဆိုကာ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ပါလာေသာ ပစၥည္းမ်ားအား ထုတ္၍ စကားေတြေဖာင္ဖြဲ႔ေနေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကား အေမေပ်ာ္ေနသည္ကိုၾကည္႔၍ ကြ်န္ေတာ္႔ၿပႆနာမ်ား ေၿပာသင္႔ မေၿပာသင္႔ ခ်ိန္ဆေနမိခ်ိန္တြင္ ငါ႔သား မ်က္ႏွာသိပ္မေကာင္းဘူး ဘာၿဖစ္ထားလဲဟု အေမက တန္းေမးေတာ႔သည္။ အေမ႔အား ခရီးေရာက္မဆိုက္ စိတ္ညစ္စရာမေၿပာသင္႔ပါဘူးဟု စိတ္ထဲရုတ္တရက္ေပၚလာၿပီး ဘာမွမၿဖစ္ပါဘူး အေမ သား တစ္ညလံုး ဗီြဒီယို ထိုင္ၾကည္႔ေနလို႔ပါ အိပ္ေရးပ်က္ေနလို႔ဟု သာညာလိုက္ေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္႔ရင္ထဲမွ အပူမ်ားသည္ကား အေမလာၿပီၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အေတာ္အတန္ေလ်ာ႔သြားၿပီၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အေမ႔အား မည္သို႔မည္ပံု ေၿပာလိုက္ရမည္လည္းဟု ေတြးကာ စိတ္ကားထင္႔ေနဆဲ။

အေမႏွင္႔စကားအတန္ၾကာ ေၿပာၿပီးသည္ႏွင္႔ အေမလည္းခရီးပန္းလာတယ္ အိပ္လိုက္အုန္း သားလည္း အိပ္လိုက္အုန္းမယ္ဟု ဆိုကာ စိတ္ကို ဒုန္းဒုန္းခ်ၿပီး အိပ္လိုက္သည္မွာ ညေနေစာင္းထိပင္ၿဖစ္သည္။ ညေနေစာင္း ကြ်န္ေတာ္ ႏုိးလာခ်ိန္တြင္ေတာ႔ အေမက သား လာအုန္း မနက္က သားသူငယ္ခ်င္းလာသြားတယ္ သား ေဘာလံုး ပြဲေတြ ရွဳံးထားတယ္ဆို အဲဒါ အေၾကြးလာေတာင္းတာ သားအိပ္ေနလို႔ အေမ မႏိုးတာ ဟုတ္လား သားဟု အေမေမးေတာ႔သည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟုတ္တယ္ အေမ သား ေဘာလံုးပြဲရွံဳးထားတယ္ မေန႔ညကေတာင္ အေဖ႔ဆီ ဆက္ေသးတယ္ ဟုေၿပာေသာအခါ ငါ႔သားကို အေမ လိုေလေသး မရွိေအာင္ ထားထားေပးတာ ငါ႔သား ဘာလိုအပ္ေသးလို႔လည္း ဘာကိတ္စ ဒီေလာင္းကစားေတြ လုပ္တာလည္းဟုဆိုေသာအခါ သား ရဲ႔ သားေလးေမြးရင္ သားပိုက္ဆံနဲ႔ေမြးခ်င္လို႔ပါဟု ေၿပာလိုက္ေသာအခါ အေမက ငါ႔သားရယ္ ၿဖစ္မွၿဖစ္ရေလ ဟုဆိုကာ ဘာမွဆက္မေၿပာေတာ႔ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေခါင္းငံု႔၍သာေနလိုက္ေတာ႔သည္။ ထို႔အတူ ကြ်န္ေတာ္႔အား မေလာင္းရန္တားၿမစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းၿဖင္႔ အေၾကြးလာေတာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္းမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ၿဖင္႔ စကားမ်ားၾကကာ စီးပြားပါ ခြဲလိုက္ၾကေေတာ႔သည္။

ၿဖစ္ပံုမွာ ကြ်န္ေတာ္႔အား အေၾကြးသြားမေတာင္းရန္ ကြ်န္ေတာ္႔အား အေၾကြးေတာင္းလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္က အေမ႔အား အပူကပ္မည္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အန္တီက ငါတို႔အေပၚလည္း သိပ္ေကာင္းတာ အန္တီစိတ္ဆင္းရဲေနအုန္းမယ္ ေနလိုက္ပါအုန္းဟု ဆိုထားသည္႔ၾကားမွ ဇြတ္ကြ်န္ေတာ္႔ဆီ အေၾကြးလာေတာင္းကာ အေမနဲ႔ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၿပီး အန္တီ မေပးလို႔ မရဘူးေနာ္ဟု ပါ ဆိုသြားသည္႔အတြက္ အေမကလည္း စိတ္ဆိုးသည္႔အၿပင္ ကြ်န္ေတာ္႔အား မေလာင္းရန္တားၿမစ္သည္႔ သူငယ္ခ်င္းမွလည္း မင္းေတာ္ေတာ္မိုက္ရိုင္းတဲ႔ေကာင္ ပိုက္ဆံမ်က္ႏွာပဲ ၾကည္႔တဲ႔ မင္းနဲ႔ငါ အလုပ္အတူတြဲမလုပ္ေတာ႔ဘူးဟုဆိုကာ တစ္ပါတ္မွ်အၾကာတြင္ စီးပြားခြဲလိုက္ၾကေတာ႔သည္။ အေမကလည္း ကြ်န္ေတာ္႔အား အေမ အေၾကြးေတြ အကုန္ဆပ္ေပးမယ္ ဒါေပမယ္႔ ဒီေလာင္းကစားေတြ မလုပ္ေတာ႔ဘူးဆိုတာ သားအေမ႔ကို ကတိေပးရမယ္ ဒါဆိုရင္ ဒီကိတ္စေတြ အေဖ႔ကိုလည္း အေမမေၿပာဘူးဟု ေၿပာေသာေၾကာင္႔ သားကတိေပးပါတယ္အေမဟု ေၿပာခဲ႔သည္။ အေၾကြးလာေတာင္းသည္႔သူငယ္ခ်င္းႏွင္႔ ကြ်န္ေတာ္ကား ထိုေန႔မွစ၍ စကားမေၿပာေတာ႔သလို သူငယ္ခ်င္းအၿဖစ္က ရပ္စဲသြားခဲ႔ေတာ႔သည္။ ထို႔အတူ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း အေမ႔အား စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ခဲ႔မိေသာ ကိတ္စမ်ားထဲမွ တစ္ခုအပါအဝင္ၿဖစ္ကာ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ သူငယ္ခ်င္းၿဖင္႔ပါ သူစိမ္းတရံစာ ႕ကဲ႔သို႔ ၿဖစ္ခဲ႔ရေသာေၾကာင္႔ ေဘာလံုးေလာင္းကစားခ်င္းအမွဳအား ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ မလုပ္မိေတာ႔သကဲ႔သို႔ မည္သည္႔ေလာင္းကစားမွ်လည္း ယေန႔တိုင္ မလုပ္မိေတာ႔ေပ ။

No comments: